Långfredagen

Långfredag, lugn dag hemma med liten utflykt till mataffären på grund av brist på påskgodis samt mat i hemmet. Snart börjar nästa avsnitt av "Pushing daisies". Underbar serie... gillar bildspråket, historierna, ja, den är bra helt enkelt! Så nu blir det mys i soffan med sambo och katten Cléo i knät. Min andra katt, Nemi brukar mest sitta framför tv:n... tur att jag klarar mig bra utan textningen, för hon är expert på att sitta mitt framför den... De är iofs båda bra på att sitta där, vilket kan försvåra möjligheten till kanalbyten med fjärren. 

Just nu är det tyst, om man inte räknar "så ska det låta" som ljuder från tv:n, men för bara en kort stund sen galopperade katterna runt lägenheten, igen. Förstår inte hur två så små varelser kan låta som skenande hästar när de får sina ryck....

Cléo på bilden, syrran Nemi är mycket lik, aningen större fläckar..

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0